„Draga John…” de Nicholas Sparks

http://i37.tinypic.com/2ljonpk.jpg

A trecut ceva timp de când nu mai citisem o carte.Poate din lipsa de timp;poate din lipsa unei cărți interesante pe care sa nu o pot lăsa din mână.
Această carte am ridicat-o de la posta miercuri, 21.10.2009,după ce au trecut vreo 3 săptămâni de când o comandasem de pe site-ul editurii.Abia am așteptat weekend-ul să pot citi.Aveam nevoie de carte ca de o gură proaspătă de aer.
Ar trebui sa menționez încă de la început că „Draga John…” de Nicholas Sparks NU este o carte fantasy,Sf sau thriller, ci mai degrabă o dramă sau un romance.Alegeți voi varianta care vă place mai mult.Singura carte apropiată de acest gen pe care am mai citit-o a fost “Viata secreta a albinelor” de Sue Monk Kidd(am citit-o pentru că mi-a plăcut foarte mult filmul iar recenzia Laurei Frunza m-a impresionat).

Deci de ce am ales să citesc Draga John?

În primul rând,în opinia mea,singurul lucru mai bun decât o carte(buna) e o carte(buna) care a fost/va fi ecranizată.Îmi place sa citesc apoi să vad personajele prinzând viata și spunându-și povestea pe care deja o cunosc.Filmul “Draga John…” va avea premiera în SUA în 5 februarie 2010.
În al 2-lea rând ar fi distribuția filmului.Channing Tatum este John Tyree iar Amanda Seyfried este Savannah Lynn Curtis.
(Dacă nu se observa din banner-ul blog-ului meu-care conține posterele filmului și serialului care îmi plac cel mai mult și copertele cărților mele preferate-Step Up este filmul meu preferat,prin urmare Channing este unul din actorii mei preferați.Amanda la fel.).
Acestea ar fi motivele pentru care am ales să vad filmul și să citesc cartea.
Gata cu introducerea;să vă povestesc mai bine despre ce este vorba în roman:

“Draga John…” spune povestea lui John Tyree, un tânăr rebel și confuz, care renunță la școală și se înrolează în armată, neștiind ce altceva să facă cu viata sa monotonă pe care și-o petrece alături de tatăl sau(care suferă de sindromul Asperger)-curier și colecționar de monede,cu care nu prea interacționează pentru că lui John nu îi plac monedele și nu își pierde timpul vorbind numai despre ele.
Viata sa se schimbă când o întâlnește pe fata visurilor sale, Savannah, o tânăra înscrisă în programul “Habitat pentru umanitate” de ajutorare a semenilor fără case;o fată a cărui tel este de a ajuta copii cu autism să ducă o viată fericită.
Atracția reciprocă se transformă rapid într-o dragoste puternică încă de când John s-a aruncat în apă pentru a-i recupera poșeta pe care un coleg o împinse din neatenție în mare iar Savannah hotărăște să-l aștepte pe John să-și îndeplinească datoria față de țară.
Cele doua săptămâni de permisie în fiecare an ale lui John reprezintă clipe de neuitat pentru cei doi,dragostea lor devenind tot mai puternică;fiecare numărând zilele pană când vor putea fi împreună definitiv,fără ca John să mai trebuiască să-și servească țara.
Pentru a trece timpul mai ușor,și pentru a fi mai aproape unul de celălalt au decis sa își trimită scrisori și au promis amândoi ca în nopțile cu lună plină,când se vor uita la ea,își vor aminti clipele frumoase petrecute împreună.
Dar tragedia din 11 septembrie schimbă totul. John simte că trebuie să rămână alături de camarazii lui în aceste momente și se înrolează pentru încă doi ani,fiind trimis pe fronturile din Irak.
Intre timp, viața merge mai departe pentru Savannah care se îndrăgostește de altcineva.
“Scrisoarea care începea cu „Dragă John” frânge o inimă și schimbă pentru totdeauna două vieți.”
La puțin timp după încetarea războiului,John se întoarce acasă, într-o permisie urgenta deoarece tatăl sau nu mai are mult de trăit.
Trezindu-se dintr-odată singur, John decide să o caute pe Savannah,pe care încă o mai iubește dar trebuie să se obișnuiască cu ideea că aceasta este acum o femeie măritată(cu Tim,prietenul său din copilărie,grav bolnav).
Deși își dorește ca Savannah să-i fie soție,John vinde colecția de monede rămasă de la tatăl său și îi plătește lui Tim cheltuielile medicale pentru ca cei doi să fie fericiți și să se bucure unul de celălalt în continuare.
Savannah și Tim(care se simte mai bine în urma tratamentului plătit de un binefăcător anonim) continuă să se ocupe de mica lor fermă de cai pentru copii autiști dar de fiecare dată când privesc luna plină,și ea și John își amintesc ce a fost și își imaginează ce ar fi putut sa fie intre ei….cândva.

“Draga John” este o poveste tristă,da,dar este o poveste superbă și fiind singura carte de Nicholas Sparks pe care am citit-o(deși am văzut filmul “A walk to remember” în 2 ore de engleza,pus de profu’) pot spune ca Sparks este genial.
Vă las posterul și trailerul filmului,în caz că nu v-am convins dar vă recomand să citiți și cartea.Sigur vă va impresiona,indiferent de genul de lectură preferat.

http://i37.tinypic.com/24n0biq.jpg

40 răspunsuri to “„Draga John…” de Nicholas Sparks”

  1. O recinzie foarte reuşită şi detaliată.Abia aştept să-mi ajungă cartea ca să o citesc.
    Felicitări pentru recenzie,chiar te pricepi:d.

    • Merci.Încerc și eu dar nu pot spune ca ma pricep.

      • magykhurin Says:

        Esti MODEST! Te pricepi de minune sa scrii recenzii pt carti si seriale! M-ai convins sa citesc cartea, ceea ce nu se intampla la orice recenzie. A, inca un lucru, te rog scuza-ma ca nu te-am adaugat la blogroll, dar sunt cu capul in nori in ultima vreme. Oricum, am facut-o in seara asta.

  2. Mulțumesc pt apreciere.Sunt onorat sa-mi regăsesc blog-ul la blogroll-ul tău.Nu pot spune ca sunt modest;sunt începător,de aceea nu sunt prea mulțumit de calitatea recenziilor mele(la mine toata recenzia e plina de spoilere și,doar pt ca mie îmi plac,nu înseamnă ca toata lumea le agreează).
    Ma bucur ca am reușit sa te conving sa o citești,mai ales știind ca genul tău preferat este-la fel ca și al meu-cel fantasy/sf/thriller.Chiar sunt curios ce „gust” îți va lăsa pt ca tu vei fi obiectiv.Sper sa-ți placa.

  3. Dupa ce ai spus tu trebuie neaparat sa citesc cartea sau macar sa vad filmul.Ori una ori alta… sau cel mai bine ar fi amandoua.Te pricepi sa recomanzi carti sau filme si de aceea cand vreau sa vad un film bun apelez la tine, am incredere in gusturile tale 😉 . Povestea intradevar e trista dar sigur va fi ceva interesant si eu sper la o continuare… Imi plac happy-end-ruile :))

  4. frunzalaura Says:

    Superb trailer, presimt ca o sa plang mult la filmul asta. Am scris si eu o recenzie la Dear John pe blog, a fost o carte pe care chiar am tradus-o din suflet si abia asteptam sa apara.
    @a_d_a Sparks nu prea scrie continuari, singura continuare pe care a scris-o a fost ca sa „distruga” singura carte cu final fericit pe care o are 😀 Probabil dupa ce a publicat-o, i-a parut rau. Dar ce sa zic, superbe toate cartile lui, ma cucereste mereu.

    • adriyann Says:

      A ajuns sa ma cucerească și pe mine 😀 .Daca vor mai juca actorii mei preferați(și am auzit ca Sparks a fost impresionat de Channing) în ecranizări ale cărților lui Nicholas sigur le voi citi.Aștept „The Last Song”

  5. cautam pe net cateva citate din carte sau despre ea, si din gresala am dat de blogul tau. de ce le cautam? pt ca tocmai citeam cartea, cand am descoperit blogul eram la pasajele in care tatal lui murise, si nu am citit ce ai scris, m’am intors la carte si mai am de citit Epilogul. Nu vreau sa termin de citit cartea, la fel cum se intampla cu fiecare carte pe care o citesc de Sparks. e a 8-a dintre romanele lui, si ultima pe care am achizitionat’o pentru ca a fost ultima tradusa, acum ii astept si restul romanelor. sunt ahtiata dupa stilul lui, si desi e PUTIN mai siropoasa decat restul cred ca m’a emotionat cel mai mult. ai scris foarte frumos despre carte, ceea ce e de apreciat, tinand cont ca nu multi baieti vad cartile romantice ca pe niste lecturi bune de citit. daca acesta este singurul roman de sparks pe care l’ai citit…iti recomand si altele, poti gasi pe net volumele lui..dar in mod special, cred ca ti’ar placea „Accidentul”. iese un pic din rutina romanticului atat de caracteristica lui Sparks. am sa fac si eu in curand o postare pe noul meu blog despre carte, probabil zilele urmatoare. ma bucur ca mai sunt si alte persoane care ii apreciaza romanele.

    • adriyann Says:

      Buna Iulia.Bun venit pe blog.Nici mie nu îmi place sa termin repede o carte dar cu Draga John abia așteptam sa vad cum se termina(neavând experiență în domeniu).Mulțumesc de apreciere.Mi-a plăcut foarte mult.Sincer,pentru mine contează povestea;nu ma deranjează cuvintele siropoase.Cărțile romantice sunt fel de bune ca orice alta carte,poate pe unele le și întrec.Am zis deja ca asta nu va fi singura carte de Sparks pe care o voi citi.Merci de recomandare.
      Daca iți pui la punct blog-ul poate mai treci pe la mine cu un link sa ne adăugăm la blogroll 😀

  6. Adriyann, pe cand urmatorul articol? A trecut ceva vreme… Si acum am nevoie de o opinie: http://blackpearlrise.wordpress.com/
    Crezi ca e prea ciudat?

    • Subiecte pt un nou articol sunt;cu „inspirațiunea” stau mai greu :))
      Trebuie sa recunosc ca nu e prima data când îți vad al 2lea blog.Citeam blogul Silvanei(cum fac de obicei);am văzut ca i-ai lăsat linkul și nu m-am putut abține sa nu trag cu ochiul 😀
      Nu mi se pare deloc ciudat.Nu ești singurul căruia ii place sa se joace cu viețile personajelor :D.
      Mai cunosc eu o anumita persoana căruia ii place sa scrie povesti de groaza pe care spera ca într-o zi după ce va absolvi faculta de regie de film le va putea ecraniza.(EU :)) )

      • magykhurin Says:

        Bravo! Sper ca voi putea citi si eu o poveste de a ta cat de curand! De fapt de abia astept, mai ales ca ador genul horror!!

  7. Am descoperit blogul tau cautand cate ceva pe internet despre Vampire diaries si asa am ajuns sa citesc recenzia la Dear John. Foarte reusita! De aceea am dat comanda de carte la editura RAO, dar nu am primit nici un email de confirmare. Vroiam sa te intreb daca tie ti-au trimis cand ai comandat-o sau ti-au trimis-o direct prin posta?

    • adriyann Says:

      Buna și bun venit pe blog.Ma bucur ca ți-a plăcut recenzia(deși eu nu o consider foarte reușită).Mi-au trimis un email de confirmare când am dat comanda dar nu l-am primit imediat.De obicei ți se trimite un email când se validează comanda de către o persoana de la editura.Așteaptă pana mâine.Daca tot nu primești nimic revino pe blog cu un coment.

      Ma bucur ca ai comandat-o.Sigur îți va plăcea.E o poveste frumoasa(și poate cea mai buna dintre cele scrise de Sparks).

      • Iti multumesc de raspuns! Comanda am facut-o de o saptamana si tot nu am primit niciun raspuns( nici email de validare al contului nu am primit, dar de logat pot sa ma loghez).

        Da pare a fi o poveste frumosa, eu fiind o fana a lui Sparks :D. Abia astept sa apara si The last song la noi.

  8. adriyann Says:

    Ciudat ca nu ai primit nimic.Îți recomand sa dai un telefon la editura sau un e-mail sa ceri confirmarea comenzii.Mi s-a întâmplat și mie(exact când s-a redeschis site-ul) sa nu primesc e-mail de validare dar l-au trimis după ce am sunat.

    Si eu vreau sa citesc și The Last Song.Inca nu am cumpărat-o în engleza.Dear John o am în engleza cu Channing și Amanda pe coperta 😀

    • Multumesc mult de sfat. Am trimis un email la editura si mi-au trimis si ei inapoi, prin care imi validau comanda. In sfarsit! Abia astept sa citesc cartea 😀

      Tu esti norocos ca ai coperta cu ei doi :X

      • adriyann Says:

        Ma bucur ca totul e OK.Dupa ce o citești sa revi sa-mi spui dacă ți-a plăcut.OK?

        Da sunt 😀 .A costat cam mult (60 ron) pt formatul pe care îl are dar a meritat.Doar sunt actorii mei preferați 😀

  9. Hei 😀 Imi place foarte mult articolul pe care l-ai postat aici. Am citit si eu cartea de curand si m-a impresionat foarte mult, eu mai sensibila fiind am plans la final :)). E foarte bun rezumatul pe care l-ai facut cartii si daca nu as fi citit-o cu siguranta as fi fost motivata de articolul tau. 🙂 Bafta in continuare !

  10. Alexandra Says:

    Hey 🙂 Eu am terminat de citit cartea de ceva vreme si inca ma gandesc la ea..d-asta am dat acum un search pe google sa vad ce mai zic altii referitor la ea..si am dat peste blog-ul tau.. Imi place sa mai vad persoane kre-mi impartasesc parerile..deci cartea asta mi-a intrat pe sub piele de la primele pagini..e muuult prea frumoasa..am plans la sfarsit :)) poate suna putin lame dar nah..chiar nu m-am putut abtine 😀 Si astept filmul cu mare nerabdare.. Mi-a atras atentia si faptul k filmul tau preferat e Step Up, si eu il ador pt k e cu dans in primul rand ..:) Si apropo de Nicholas Sparks..The Notebook ai vazut? Keep up the good work:)

  11. Alexandra Says:

    That was fast 🙂 Pai sa vedem..pana acum era filmul meu preferat, sunt curioasa daca va mai fi dupa Dear John, acum m-am uitat din nou la trailer, promite mult 😀

  12. Alexandra Says:

    Posibil ;))

  13. thelittleone Says:

    In primul rand,felicitari! ai talent la scris…mi-a placut:)
    Ieri am cumparat cartea „Draga John”si pe la ora 2 noaptea am terminat-o.Ce sa zic,mi-a placut….insa ma asteptam cumva la un sfarsit mai fericit.Da e de dragoste,si da e cu siguranta si drama.In fine,astept „The last song”.
    Tie insa iti doresc sa mai scrii recinzii reusite,si sa reusesti tot ce iti doreti in viata!

    • Mulțumesc de apreciere 😀
      Ma bucur ca ți-a plăcut.La început nici eu nu am fost mulțumit de final dar având în vedere ca este o carte marca Nicholas Sparks(din start poți bănui ca happy end nu va avea) cred ca finalul ales este cel mai potrivit, mai ales ca lasă loc de o continuare care probabil va veni în cele din urma(autorul a zis ca dacă filmul va avea succes va scrie o continuare).
      Si eu aștept The Last Song.Dupa recenziile internaționale pare o carte foarte buna.
      Si eu îți doresc sa reușești tot ce îți dorești în viata!

  14. thelittleone Says:

    Prince of Persia:The Sand of Time[movie],The Boys are back,The Blind Side,The Lovely Bones,The Wolfman,Season of the Witch,Alice in Wonderland[2010],Letter to Juliet…..filme care [dupa parerea mea ]merita vazute.vezi trailer pe youtube…

  15. salut tuturor..
    din cate am auzit filmuk nu reflecta cartea de aceea o sa citesc cartea prima data …cu doar cateva exceptii toate filmele bazate pe carti au final fiferit fata de carte …daca e interesat cineva sa aiba toate cartile lui n sparks le pot trimite pe mail in format pdf dar sunt in engleza 🙂 ..toate cartile lui soparks sunt forte frumoase chair daca au si finaluri triste ..pt cei interesati pt carti damarismailat@yahoo.com

  16. Am revenit cu parerea despre carte 😀 E o carte profunda, in care dragostea adevarata este sacrificata si asta m-a miscat foarte mult…m-a facut sa si plang( poate cel mai mult pana acum la o carte :D). A devenit cartea mea preferata. Abia astept sa apara si filmul sa vad cum vor fi transpuse legaturile dintre personaje, cu toate ca trailer-ul promite. Mult noroc!

    • Ma bucur ca ți-a plăcut 😀
      E și una din cărțile mele preferate și abia aștept filmul deși am auzit ca au mai schimbat unele chestii.
      Mult noroc și ție.

  17. nu stiti de unde pot face rost de carte in format pdf? mersi

  18. angela_s24 Says:

    Am aflat si eu despre film de curand si am decis sa il vizionez mi-a placut ideea dar nu pot sa zic ca filmul a fost prea grozav asa ca am decis sa imi cumpar cartea stiind ca sunt mult mai detaliate si am inceput sa o citesc.pot sa spun ca m-am indragostit pur si simplu mi s-a parut superba o carte de o profunzime cum nu am mai intalnit mi-a placut la nebunie nici nu se compara cu filmul spre final am plans asa de impresionata am fost si am de gand sa o mai citesc inca o data .au trecut cateva zile de cand am terminat-o si inca ma mai gandesc la povestea de dragoste minunata pe care am citit-o dar care s-a terminat foarte trist (din pacate)

  19. foarte bun filmul..acuma incerc si eu sa fac rost de carte..

  20. jessica Says:

    buna.an intrat si eu de curand in lumea bloggerilor:d…am publicat 2 recenzii si ma intrebam ce parere aveti:)
    http://jess-jessicasendlesslistofbooks.blogspot.com/
    apropo,buna recenzie!

  21. Alexandru Says:

    Salutare,am si eu cateva intrebari…caut de ceva timp 2 carti de-a lui Nicholas Sparks:THE NOTEBOOK si A WALK TO REMEMBER .Dar le vreau in Limba Romana,stiti careva un site de unde le pot comanda?am vazut filmele mi-au placut enorm de mult si as dori sa citesc si cartile.Va multumesc,sper sa ma puteti ajuta careva.Va las si un ID de messenger(alex_serginio)pt cei care doresc sa ma ajute si daca doriti sa-mi recomandati si alte carti de genu asta.Va multumesc

  22. Alexandru Says:

    Multumesc mult Adrian,am sa le comand pe toate.Sa ai o seara placuta.La revedere

Lasă un comentariu